Samsung Cable Set-top box

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 158 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Cable Set-top box op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Mattiekennie 13-11-2014
Geschreven voor: Samsung Cable Set-top box

Gevonden bij een Kringloopwinkel ( 9,50 euro !!!), smartcard erin, juiste frequentie etc, HDMI-kabeltje eraan: het apparaat doet het prima. De oude Samsung HD-ready televisie is nu een echte HD-tv.

kape 08-06-2013
Geschreven voor: Samsung Cable Set-top box

Deze decoder nu 5 jaar in bezit en hij functioneert probleemloos. Super beeld op Philips tv.
Over het batterijverbruik ben ik ook zeer tevreden. Nog steeds het eerst setje batterijen!Gebruik wel een dure HDMI kabel (QED silver)

maumau 13-12-2011
Geschreven voor: Samsung Cable Set-top box

na 3 jaar nogmaals een reactie. de samsung decoder doet het nog steeds perfect.alles via hdmi kabels via mijn onkyo versterker.de decoder heeft me nog nooit in de steek gelaten.ik denk dat de meeste problemen komen door slechte kabelverbindingen.koop degelijke kabels en stekkers sluit ze goed aan zonder splitters tussen de aansluiting en decoder.Ik zou direct weer een samsung decoder kopen ondanks alle negative reacties. gr maurice

robzz 02-11-2011
Geschreven voor: Samsung Cable Set-top box

Zoveelste samsung ramp. na deze nooit meer een samsung.
als de decoder werkt heb je mooi hd beeld. dat moet gezegd worden. maar hij valt te pas en te onpas spontaan uit. hij moet dan van de stroom af. daarna gaat hij het weer doen maar... voor hoelang?
de afstandsbediening is trouwens een onlogisch slecht ding.
typisch weer een produkt wat niet goed doorontwikkeld is met software vol bugs. En de provider? koop maar een nieuwe zeggen ze.

Zork 03-11-2011

Wat een onzin !
Bij mij werkt hij al jaren zonder problemen en ik heb nog nergens een beter beeld gezien.
Misschien is je signaal te zwak en moet je een signaalversterkertje gaan gebruiken.

Pierre44 13-04-2011
Geschreven voor: Samsung Cable Set-top box

Van meet af heeft dit product bij mij problemen opgeleverd.
Om geluid bij een bepaalde zender te krijgen moest ik eerst enige zenders die wel geluid gaven vooruit of achteruit. Van tijd tot tijd gaven bepaalde zenders helemaal geen beeld of blokken. Adviezen van leverancier en fabrikant leverde niets bevredigend op. Recent een ander fabricaat gekocht dit toonde aan dat de tekortkomingen niet te wijten waren aan de provider of andere aanverwante apparatuur.

Pierre

hilbrando 22-01-2011
Geschreven voor: Samsung Cable Set-top box

Alle kabels vervangen (goldplated), in de meterkast alle stekker vervangen, een signaal versterker gekocht (a 130,-)...en effetjes dacht ik, hé nu is het eindelijk goed! Nou na 2 dagen alweer blokken, geen signaal, zelfs analoog waardeloos! Wanneer ik de stekkers uit de tuner haal is het redelijk goed analoog...maar doorgelusd door de samsung is het hopeloos...zoek nu een nieuwe. Het is toch belachelijk dat een apparaat zonder bewegende delen al na 3 jaar versleten is! Geen samsung meer. Ook al bevalt de Led tv goed, maar die is nog geen jaar oud...

Bertil 30-11-2010
Geschreven voor: Samsung Cable Set-top box

mijn decoder geeft na 3 jaar problemen,de doorlusversterker geeft storing op de anologe tv kanalen (strepen en ruis).
diverse digitale kanalen niet meer te zien, o.a. History Channel HD en Eurosport HD.
veel blokken op diverse tv zenders.
heb decoder geopend, soldeerwerk is niet om naar huis te schrijven.
Ga nu een Humax decoder bestellen, voor mij geen Samsung meer.

DrJee 24-06-2010

Dit ding is een ramp!

Wanneer alles werk, prima! Maar helaas werkt hij niet altijd. Sterker nog, mijn 2e nieuwe is alweer stuk. Exact zelfde probleem,... zenders vallen weg, blijft soms bij opstarten hangen met alleen blauw hd lampje aan en geen beeld.

Daarna is het zo ver dat geen enkele zender langer dan 10 sec beeld geeft zonder te storen of weg te vallen en geeft dan telkend de eerder genoemde foutmeldingen.

Dacht eerst dat het aan mijn aansluiting lag, maar ook na direct deze decoder op CAI aansluiting gesloten te hebben zelfde probleem. Zelfs wanneer hij uit staat en alleen het analoge signaal doorstuurt naar mijn tv valt het analoge signaal naar tv weg.

Justme 06-04-2010
Geschreven voor: Samsung Cable Set-top box

Deze samsung decoder heb ik 2 jaar gebruikt.
Zonder enig probleem.
Ik denk dat ik hem in al die tijd 2 keer gereset heb.
De mensen die zeggen dat de beeldkwaliteit niet oke die hebben ergens anders een probleem.
Het is algemeen bekend dat er voor deze samsung geen vervanger is die hetzelfde of beter beelkwaliteit heeft.
Ik heb een humax en een cisco gehad deze heb ik beide weer verkocht.
Ik heb op marktplaats weer een gebruikte dcb360 gekocht en dit naar volle tevredenheid.
Zoalng er geen apparaten komen die ook SD goed weer kunnen geven houd ik deze.
Daarbij komt ook nog eens dat deze veel meer instelmogelijkheden heeft wat betref favorieten.
Dat is bij de cisco ook niet mogelijk.
Daar kun je niet zelf de volgorde aanpassen van de kanalen.
Geluid is goedmaar was van de cisco weer beter.
Degelijkheid een 10 geen problemen.
Zappen een 7- niet super maar voldoende.

Joenkuipers 28-01-2010
Geschreven voor: Samsung Cable Set-top box

Ik heb het ding nu een 2 jaar in bezit. De beeldkwaliteit vind ik erg tegenvallen. Ik moet regelmatig (2 x per maand) resetten zodat de digitale blokjes weer verdwijnen. De afstandbediening werkt alleen bij perfecte richting en volle batterijen. Het geluid is niet te bedienen alleen via de tv (panasonic). Zit te denken om over te stappen naar de Humax met harde schijf. Deze is met de beeldkwaliteit veel beter.

Rini_ned 26-12-2009

-----------Update review, 26-12-2009-----------
Deze Samsung draait hier nu al ruim 2 jaar zonder enige problemen. Over het wat trager zappen heb ik al eerder een opmerking geplaatst hier. Wat de ondertiteling aangaat, dit ligt meestal aan de instelling in het menu. Ik blijf bij mijn eerdere beoordeling: een perfect apparaat wat beeld- en geluidskwaliteit aangaat, degelijkheid is, in tegenstelling tot veel berichten, hier erg goed te noemen. Vormgeving is ok, en gebruiksgemak en mogelijkheden goed genoeg voor mij.

----------1e review, 28-8-2007----------
Ik heb deze decoder (de H360-RA) nu 6 weken in bezit, en in tegenstelling tot de meeste berichten hier ben ik heel erg tevreden over dit apparaat.
De installatie was kinderlijk eenvoudig.
Aansluiten met een HDMI-kabel op de Samsung Plasma, zenders zoeken, beeld!
De beeldkwaliteit is (zeker wanneer je gebruik maakt van de HDMI-uitgang) super. Gewone digitale uitzendingen zijn prachtig, de HD-uitzendingen subliem....of je door het raam naar buiten kijkt.
Dus...
Beeldkwaliteit een 9.
Geluidskwaliteit ook een 9, zit met een optisch kabeltje aangesloten op de receiver.
Mogelijkheden een 8, mijns inziens genoeg mogelijkheden voor een dergelijk apparaat (al zitten er voor mij nooit genoeg mogelijkheden op).

Het apparaat is heel eenvoudig te bedienen. Alleen vind ik dat ze wel iets meer aandacht aan de afstandsbediening hadden mogen schenken. Gebruiksgemak een 7.
Degelijkheid heb ik nog niet ingevuld, vind dat je dat niet kan zeggen na een week of 6.

Al met al ben ik dus dik tevreden over dit apparaat. Ben eerst van software versie 126 naar 127 gegaan. Momenteel zit versie 130 er al in.
Nog een tip...geef geen tientallen euro's uit voor een HDMI kabel, neem ook niet de goedkoopste. De gulden middenweg doet het voortreffelijk hier.

hkr-sietze 20-12-2009
Geschreven voor: Samsung Cable Set-top box

Ik heb 1jaar geleden de DCB H360RA gekocht. De beeldkwaliteit is via Caiway perfect. Minder tevreden ben ik over de bediening, de snelheid en helemaal niet over het vaak vastlopen. Ik krijg plotseling nederlandse ondertiteling en ik kan het geluid van mijn televisie niet regelen via de decoder. Ik heb hiervoor een logitec One aangeschaft. Deze werkt prima. De afstandbediening van Samsung ondersteund steeds minder functies.

PGMHeuts 14-12-2009
Geschreven voor: Samsung Cable Set-top box

Heb deze Samsung al een aantal jaren in bezit en - afkloppen - nog geen problemen mee gehad. Onlangs heb ik een HD-ontvanger met harde schijf, de Humax 5050, gekocht. Wat een teleurstelling: de kwaliteit van het HD-beeld kan niet tippen aan dat van de Samsung. De Humax dus weer teruggebracht. Er is op dit moment blijkbaar geen fatsoenlijk alternatief voor deze Samsung (mét een harde schijf). De Cisco komt niet in aanmerking gezien de problemen die dat apparaat heeft. Ik blijf bij mijn Samsung.

tvs 17-09-2009
Geschreven voor: Samsung Cable Set-top box

Ik heb deze decoder nu 3 jaar. Beeld en geuidskwaliteit zijn wel goed. Degelijkheid echter niet: 2 X een kapotte IR ontvanger gehad en nu heeft de decoder steeds ontvangst problemen (bij goed signaal. Kan dus weer op zoek naar een nieuwe omdat Ziggo (destijds aangeschaft bij Casema) niet thuis geeft....

stefyol 14-09-2009
Geschreven voor: Samsung Cable Set-top box

geluid en beeld bij hd kanalen niet synchroon.
beeld soms blokkerig.soms ook vastloper.klepje waar smartcard in zit gaat regelmatig vanzelf open. Waardeloos produkt.

johen 26-07-2009

--------- update review 26-07-2009 ---------
Deze Tuner nu een jaar in gebruik. Hield er in maart09 mee op. Gerepareerd, en nu 4 maanden later: eerst doet de composiet uitgang het niet meer (dus geen HD kwaliteit), via Scart belabberd beeld en vandaag wat proberen te resetten en nu blijft hij hangen in menu. Moet weer terug, pfff. De tour dus niet in HD kunnen zien.
Trouwens, toen ie het nog wel deed, was het geluid bij HD enkele tienden van seconden te laat. Irritant!
Mijn beoordeling gaat over de huidige brakke staat van het apparaat: ik zie niks en ik hoor niks!

----------- oude review 29-05-2008 ---------
Installeren ging makkelijk, wat wel moeilijk was om snel een smartcard te vinden (heel wat winkels afgebeld, iedereen lijkt wel digitaal te gaan).
Ben zeer benieuwd hoe HD voetbal me gaat bevallen, nog 9 dagen en ik weet het.
De afstandbediening is weinig richtingsgevoelig, dat zal Samsung dan wel verbeterd hebben.
Voorlopig dus zeer tevreden.

bert69 25-07-2009
Geschreven voor: Samsung Cable Set-top box

Vorig jaar zomer deze HD ontvanger gekocht, was toen de enige HD ontvanger die door Ziggo ondersteund werd.
Binnen 10 dagen voeding defect, terug naar winkel en een andere mee gekregen.
Nu na bijna een jaar bijna bij alle HD uitzending blokvormig of schokkerig beeld en waar het beeld goed is, is geen geluid. Sinds vandaag ook op RTL5 geen geluid meer. Instellingen veranderen gaat niet meer gezien hij geen enkele pincode meer accepteert.

Morgen mee terug naar de winkel want er zit nog garantie op maar ze mogen hem ook gelijk houden als hij terug komt van Samsung want ik hall morgen gelijk een Humax. Kijken of we daar nog wat geld vanaf krijgen als ze de gerepareerde Samsung mogen houden als deze terug komt want ik hoef hem namelijk niet meer. Bagger ding.

EJ Blaauw 17-07-2009
Geschreven voor: Samsung Cable Set-top box

Heb de box sinds de WK. Steeds meer problemen. Eerst de bijzonder zenders (RAI e.d.) dan ook BBC en Nederlandse zenders (net5). Geeft blokjes of geen beeld. Stekker er uit helpt soms.
Geen aanrader.

Mark7979 06-07-2009
Geschreven voor: Samsung Cable Set-top box

Meer dan twee jaar in bezit. Op zich deed hij zijn werk wel redelijk mits alle updates die aan het problemenkindje geschonken werden ook werden gedownload. Ik heb spijt dat ik hem heb gekocht. Achteraf is er ook veel gedoe geweest over deze decoder. Het ene probleem na het andere en dus ook de ene update na de andere. Na twee jaar en dus geen garantie meer begeeft de decoder het. Hij geeft ineens aan HD beeld te onvangen en er kan niet meer gezapt worden. Geen beeld en geen geluid. Na een paar keer de stroom eraf te halen doet hij het tijdelijk weer... Vijf minuten of een uur. Nee ik zou hem niet aanraden!!

mr34 19-06-2009
Geschreven voor: Samsung Cable Set-top box

Wij hebben deze tuner nu zo'n twee jaar.
De eerste heeft het slechts 2 weken uitgehouden (kon de smartcard niet meer lezen) en die is vrij probleemloos bij de MM omgeruild voor het huidige exemplaar.
De beeldkwaliteit is goed, de geluidskwaliteit is goed maar de eerste 10 seconden na een zenderwisseling is het geluid altijd vervormd. Soms blijft dit en moet je van zender wisselen.
De laatste maanden is het zappen steeds minder snel (het duurt dan meer dan twee minuten om van kanaal 1 naar kanaal 10 te zappen). Ook hebben we nu toenemend last van wegvallend beeld/geluid. Blokvorming is -helaas- ook een veelvoorkomend probleem. De remedie is dan om de decoder van de stroom te halen. Dan doet hij het weer een uur tot enkele dagen. Ik ben op zoek naar een nieuwe decoder en het wordt in ieder geval geen samsung meer....

peter67 14-03-2009
Geschreven voor: Samsung Cable Set-top box

sinds een paar weken in bezit, een super decoder, ik weet niet wat hier nou mis mee is, en dat ie nu slechter is dan een humax,valt nog te bezien. super beeld met hdmi,hd zenders zijn geweldig!!!!.wel is aan te raden een afstandbediening van logitech, dan reageert de decoder veel beter.

Wilfred1972 13-03-2009
Geschreven voor: Samsung Cable Set-top box

Hallo, vorig jaar Juni dit apparaat gekocht, veel pech ermee. Eerst blokerig beeld, apparaat opgestuurd, zou digitaal ontregelt zijn, werkte prima maar nu werden de full-HD kanalen blokkerig weer gegeven. Wederom opgestuurd kon niet gerepareerd worden uiteindelijk en nieuwe gekregen via reeratiedienst/winkel/Samsung. Wederom last van storing, weer opgestuurd, bleek niet traceerbaar te zijn, bleek uiteindelijk aan mijn 3meter lange nieuwe hdmi kabel te liggen. Inmiddels 8 maanden later een werkende decoder! Het beeld is echt perfect, mooi en scherp en met name de HD uitzendingen zijn super. Nu het volgende probleem is het mogelijk om een dvd-recorder aan te sluiten die ook hdmi-upscaled? Het zou fantastisch zijn als je via de decoder in die kwaliteit kan opnemen en ook afspelen via de recorder. Hopelijk heegt iemand hier een goede oplossing voor.

frankie666mic 30-01-2009
Geschreven voor: Samsung Cable Set-top box

ik heb m nu dus enkele weken,en ik moet zeggen...het beeld is fenomenaal! je moet m wel via hdmi of component aansluiten,,,via scart is het niet om aan te zien. mijn eerdere terughoudendheid is helemaal weg[ook dankzij reacties van jullie].wat een verschil met mn ook enkele weken oude humax!upscaling is perfect.1080i .de gewone sd kanalen worden erg goed weergegeven [op 37lg5000].het verschil tussen hd en sd is miniem,,,alleen zoals iemand eerder al zei;bij echt hd uitzendingen zie je het wel goed. ik ga m dus niet naar ziggo terugsturen!ik ben er echt blij mee,,,en zeker als ik het beeld bij vrienden en kennissen zie,denk ik;wat een verschil!oke,,hij gebruikt te veel stroom in standby[kwestie van uitzetten],maar warm word hij zeker niet[wel vrij zetten].ook heb ik nog niet 1 keer een storing gehad.wel vind ik dat hij vrij traag reageert [bij bv. kanaalwisseling],en de afst.bed. is ook niet echt handig,,maar het gaat om het beeld,,en dat is prachtig!

Matthew79 29-01-2009
Geschreven voor: Samsung Cable Set-top box

Ik heb deze ontvanger nu een paar weken via Ziggo. Hiervoor ruim 2 jaar een Nokia ontvanger gehad, wat altijd prima was, maar deze is echt duidelijk minder! Ik wilde HD kwaliteit en oke, dat kan hij doorgeven, maar verder is hij in alles minder. Ik heb de bekabeling al negekeken maar daar kan het niet aan liggen.
Problemen/ergernis:
-Vooral in zwarte beelden ghost-imaging en groene lijnen
-trillend en onrustig overkomend beeld
-Bij teletekst moet je telkens kiezen welke taal terwijl er maar 1 beschikbaar is (dutch)
-Apparaat wordt erg warm en verbruikt dus veel stroom (ook standby)

Ik probeer het nog een paar weken, maar ik ben nu eigenlijk al geneigd de nokia weer de installeren, dan maar geen HD!

bert1949 24-01-2009
Geschreven voor: Samsung Cable Set-top box

Goed werkende decoder. Al een update uitgevoerd maar daar verder niets van gemerkt. Enige minpunt is de standby stroom = 62ma. Is ongeveer 14W. Dat is wel aan de hoge kant. Ik schakel m dan ook uit samen met mn TV(standby stroom = 85mA) als alles uit gaat 's avonds laat.